الأربعاء، 27 يونيو 2012

لذا كل سنة وأنا طيّبة



بكرة عيد ميلادي .. 21 سنة إن شاء الله
بس حقيقة مش حابة أحتفل بيه بكرة خالص


وسط الكآبة اللي أنا عايشة فيها
 قفلت أكاونت الفيس عشان عارفة إن الناس مش هتفتكر عيد ميلادي من غيره
بقالي اسبوع بعيّط يوميا 

أنا عمري ما كنت كدة وكنت بستغرب الناس اللي كانت بتبقى كدة
وعمري ما استوعبت إيه المشاكل اللي ممكن تخلي حد  يبقى عامل كدة

بحمد ربنا طبعاً إني أول مرة اتحط في الموقف دا .. 
وإن ربنا أخره لي لما كبرت شوية عشان أعرف أتعامل معاه
بحمد ربنا وعارفة إن الدرس دا مش هيعدّي عليا بالساهل من غير ما اتعلّم منه حاجة

أضعف الإيمان هبقى أنشف شوية وأقوى من بعده في الحياة

وأنا حاسة إني بتنخل وبتغربل


مش هقول إني هبقى Pure 100%
ومش هقول إن ال Contamination  بس 

هو اللي هينزل من غير ما ياخد حاجات كويسة معاه

لكنني لن أفقد يوماً قدرتي على الابتسام .. والإيمان بغدٍ أفضل
إن شاء الله
:)


هناك 6 تعليقات:

Nigm يقول...

كل سنة وانتي طيبة دايمًا وبصحة وسعادة :) معلش متاخرة يومين عقبال ما دخلت علي بلوجر

يارب السنة ديه تكون باذن الله اكتر سنة مميزة في حياتك وتقربي فيها من تحقيق احلامك وامنياتك وتكون من اسعد السنين

لا تحزني، ان الله معنا

ربا كفاك ما كان بالامس
سيكفيكي في غد ما يكونا

بِنت نُكتة يقول...

جزاك الله خيراً
ربنا يسعدك ديماً إنت كمان

Unknown يقول...

كل سنة وانتي طيبة
وتفائلوا بالخير تجدوه

تحياتي

Whisper يقول...

كل سنة وانت سالمه يا رب و العمر كله تقضيه بكل شي بتحبيه ومع اللي بتحبيهم يا رب

اليوم بس عرفت ان مدونتي موجوده ضمن المدونات اللي "بتتطفلي عليها" طيب خبريني يا قمر انك بتشرفيني بالزياره كان عزلنا المدونه و رشينا الورد و العطور :)

الدنيا دائما فيها مواقف بدنا نوقف فيها ان كانت مؤلمه او سعيده...بتأثر فينا و بتغير بشخصيتنا للافضل ان شاء الله

و مدامك عارفه الوجع و سببه فأكيد للافضل

بانتظار جديدك يا قمر

بِنت نُكتة يقول...

mohamed amer
وحضرتك طيب
الحمد لله على كل حال
وشكرا ع المتابعة :)

بِنت نُكتة يقول...

Whisper
وإنتِ طيبة
هي الفكرة ان المواقف الصعبة اللي بتعمل لنا تحويل في حياتنا
بتهد حاجات جوانا عشان تحولنا
المشكلة بقى اني مش ببقى عارفة اللي بيتهد دا كويس ولا وحش
بسيبها على الله