الأحد، 24 يونيو 2012

نبي بلا أتباع



بقالي فترة حزينة وحاسة إن حياتي بقيت خارجة عن سيطرتي

بستهلك تفكيري في مشاكل بتستنزفني

وبقالي اكتر من شهرين من يوم مسابقة ابداع وأنا معملتش حاجة ايجابية جديدة لحياتي
أنا دلوقتي بذاكر ومش ناقمة على كدة بالعكس مستمتعة بغض النظر عن الإمتحان
صوابي بتقولي إني فرقت معاها آخر امتحان في المذاكرة وفي التشجيع
ودا فرق  معايا جداً
بقرأ في ديوان نبي بلا أتباع لِـ خالد الصاوي
كنت قريته من سنة ومافهمتهوش بس فيه حاجة لمستني
رجعت أقرأه تاني الفترة دي ولاقيتني فاهماه
فاهمته لإني حاسة نفس إحساسه
بس أنا مفيش أي منتج بطلعه أنا مش منتجة
:(
3 أيام وهفوووووووووووووووووق إن شاء الله
لازم أفوق قبل رمضان
ولازم أتغيّر بعديه

إن شاء الله
سأشحذ نصل سيفي وأبايع نفسي

هناك 4 تعليقات:

Unknown يقول...

ربنا يوفقك ويكرمك
تحياتي

بِنت نُكتة يقول...

شكراً
اللهم آمين :)

Nigm يقول...

شكله حلو

بس اول مرة اعرف ان خالد الصاوي بيكتب

الكلام علي ايه؟

بِنت نُكتة يقول...

آه دا طلع بيكتب كتير
http://www.kotobarabia.com/Library/search.aspx?sch=%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF%20%D8%A7%D9%84%D8%B5%D8%A7%D9%88%D9%8A
بس مش لاقيت له غير الكتاب دا


انا مش كملته لسة في أوله
الكلام على إن نبي بلا أتباع يصدقوه ويؤمنوا بفكره .. نبوة كاذبة
وأتباع من غير نبي .. نبوة كاذبة برضه

من الآخر عن الشخص الكويس في الزمن الغلط

بس للأمانة قبل ما تقرأه أسلوبه شبه نزار إلي حدِ ما
لو ليك "تحفظ" عليه
بس طبعا فكره مختلف تماما والرمزية فيه عالية اوي