الاثنين، 28 يناير 2013

إيه في أمل؟؟


تا نرجع لا مش معقول

أنا حاسة إني خايفة أوي من امبارح.. ورجعت روحي تحس بالساقعة زي زمان..  سبحان مقلب القلوب .. في ناس كنت بتحبها في يوم لأسباب مش قادر تحددها.. وتاني يوم كرهتها لأسباب برضه مش قادر تحددها .. غير إن القلوب بين ايدين ربنا بيقلبها كيف ما يشاء..


في أمل إيه في أمل.. أوقات بيطلع من ملل

هو أنا بعافر عشان اللي مؤمنة بيه.. بحارب وNo1 Fighter .. بس الفكرة الدعم النفسي بيفرق معايا أوي.. فرق لما اعمل حاجة مؤمنة بيها.. وباقي الناس مؤمنة بيها وبيا .. وإني اعملها وهم مش مؤمنين بيا .. خصوصاً إني من نوع
give me a little encourage and i''ll give you back a great ideas ..
بس مؤخراً فقدت قدرتي على إني اتخانق .. اتخانق على حاجات هي حقي أصلاً.. معنديش أدنى استعداد أعيط .. 

في أمل إيه في أمل.. أوقات بيرجع من شي حنين .. لحظات ليخفف زعل

المشكلة كمان إني بكره نفسي على وجودي في الصيدلية .. آه بنزل ومش لخمة وبقيت بعرف حاجات اعملها بس مش هو دا اللي عاوزة اقضي حياتي وأنا بعمله .. مش نفس إحساسي لما كنت بروح معسكر أبو قير من أول اليوم لأخره قصص وشعر ومسرح وغنا 3 أيام كدة بس .. كانوا بالنسبة لي جنة ع الأرض ..

المشكلة بقى الأكبر أني مبحبش اقعد اندب وابكي على حظي .. أنا مش من الناس دي .. مش من الناس اللي بتلاقي عزائها في النواح .. مش من الناس اللي بتيأس من رحمة الله .. 

بس مش عارفة أعمل إيه ؟ غير إني اقعد اقرا شوية واسافر بالكتب من هنا

يومياً  ليل وبعده نهار عمري قدامي عم بينقضى

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

إنتى إنسانة نقية أوى :)

صراحتك مع نفسك مبهرة :)

بِنت نُكتة يقول...

احييييييه والله ما اقصد :*

شكرا يا علا بجد على كلامك

بِنت نُكتة يقول...

علا علا أنا نسيت أقولك إن مفيش حد نقي أوي .. هو بس جميل ستر الله علينا بيظهرنا كدة :)

غير معرف يقول...

اه فى امل والا ماكنش فى حياه
بس المشكلة اننامش عارفين نمشى نفسنا مع الحياه
الظاهر انت من الناس ال لازملهم نظرية الكوبايه
عارفة الحاجة الوحيدة ال استفت منها من السنة القعت فيها فى البيت هى نظريه الكوبايه
^_^
ليمووو