الاثنين، 5 مارس 2012

Night&Day: pleasant sleep & Quiet wakeup

عندي برد .. أو أعراض البرد ..أصلي كدة كدة برشح وبعطس طبيعي .. اللي زاد عليا تكسير جسمي والنوووووووووووووووووم والإرهاق والدوخة.. بس مع كدة أنا بحب يجي لي البرد .. أكيد مش بحب أتعب .. بس وأنا بردانة ومهدودة بحس  بسكينة وسلام نفسي غريب جداً مش بحس بيه في أي وقت تاني
بحس إن مفيش حاجة في الدنيا تستاهل قلق .. أو جايز تعب جسمي بيشغلني عن تعب روحي .. صوتي وهو بيطلع بالعافية .. بيطلع بهدوء وراحة ..بحاول أختصر في الكلام على قد ما قدر فبكون أكثر حكمة  مع اني لما سألت صحابي قولي لي مفيش فرق .. بس أنا الوحيدة اللي حاسة بكدة ..

يمكن بتنفس بشكل أفضل وأنا مزكمة باخد نفس من مناخيري براااااااااااااااحة وبطلعه من بوقي برااااااااااااااااااااااااااااحة برضه فالأوكسجين بيوصل أفضل للمخ
بابا لما بيعشني بنفسه برضه دي حاجة بتفرحني
 .. المشكلة إني بفصل أكتر من فاصلة خلقة يعني النهاردة كان المفروض أني نازلة الكلية مخصوص عشان بحث السيوتكس .. نزلت وروحت الأوفيس جيبت عصير وبسكوت أكلتهم وروحت !! ومعملتش حاجة عشان البحث
يمكن إني بتخيل بعد كدة لما اتجوز  وجوزي وهو بيغطيني وبيجيب لي الماج اللي بحبه وهو مليان نعناع من غير ما اطلبه.. وادلع وماشتغلش حاجة في البيت خالص وافضل نايمة طول اليوم دا برضه بيفرح 
يمكن دا خليط المسكنات اللي عمالة ابلبع فيها وفي الاخر مش باخدها بانتظام ولا كأني صيدلانية أصلا
بقالي 3 أيام باخد night&day .. باخد حباية النايت في الداي وحباية الداي في النايت أصل هما حبايتين واحدة صفرة ومدورة شبه الشمس يبقى اللوجيك بيقول إني آخدها بالنهار والتانية بيضا زي القمر يبقى اخدها بالليل بس طلع العكس هي الشركة اللي  مش عندهم أي لوجيك 
 يمكن كمان التدوينة دي بتسجل حقيقة تفكيري وأنا بردانة بيبقى ملخبط إزاي ومشوش أو دا نتيجة  ال
Sedation action of diphenhydramine HCl*
اللي كنت باخده بالنهار

 ربنا يشفيني بجد
أياً كان مبسوطة من الراحة النفسية

*

Adverse Reactions
 Sedation and dizziness may occur after the intake of the yellow (night) tablet. In this case it is not advisable for patients who drive or operate machinery at night. Therefore the yellow tablet is recommended at bedtime.

ليست هناك تعليقات: